Monday, March 2, 2009

Sampai bila..

...aku sudah bingung untuk bermadah puisi. Kerana hatiku mengharapkan perhatiamn makhluk yang tiada puas. Manusia namanya. Yang tidak layak bernama sedemikian. Mungkin yang lebih layaknya hanyalah haiwan. Apabila akalnya berlandaskan selain iman.

Iman. Perkara abstrak yang selalu disebut dalam ceramah. Tingkat kan iman. Aku bingung sejak kecil apekemendelah maksudnya. dalam silibus SPM pun. Perkara yang sama disebut. Entahlah apa yang dunia ini cuba perdayakan aku.

Aku tidak menafikan. Hatiku gusar resah gelisah melihat kelibat wajah mereka berempat. Yang punya kelebihan dan kekurangan masing-masing. Namun aku ukur semula diriku. LAYAKKAH aku untuk mereka. Hanya Allah yang mnentukan.

Namun, ya Allah, aku tidak mahu dihampakan oleh ketidakdapatan aku terhadap mereka ini. Kerana pastinya ada antara bidadariku ini seperti mereka. Yang ku lihat tidak jemu malah bertambah nikmatnya. Oleh itu mengapa perlu risau.

Kepala kau hanya sebesar 5 penumbuk. Namun jgn biarkan fikirmu hanya sebesar tasik Chini mahupun lautan kaspia kerana wanita yang tiada nilai pun dalam perjuanganmu. Nilai mereka hanya termaktub setelah tetap akadnya dan ijab kabul

~~~Bersabarlah sayangku walau engkau belum pasti~~~

No comments: