Tuesday, March 15, 2011

Baik

Tidak aku mendoakan kebaikan untuk diri sendiri melainkan setelah aku sebut beberapa nama yang dekat dengan hati aku...

Tidak pernah aku meminta, ya Allah, baikkanlah aku di mata masyarakat melainkan setelah aku doakan agar kebaikan aku yang seciput ini memberi rahmat kepada manusia sekitarku...

Ya, Allah, jauh untuk aku mengidamkan kehidupan dunia yang istimewa, tetapi apa yang engkau berikan lebih dari idaman aku, dan jauhlah kiranya diri ini dari perasaan bongkak dan angkuh yang telah melingkari Firaun.

Tiadalah manusia yang lebih aku risaukan selepas Nabi SAW, Ibu bapaku, sahabat terdekat melainkan seseorang yang bakal menjadi teman hidupku. Ya Allah, berikanlah hidayah menutupi segenap auratnya dan cantikkanlah dirinya dengan ibadah.

Sungguh, hambamu ini insan biasa yang menginginkan kepada pasangan. Jauhkanlah kiranya mungkar kepadaMu itu datang mendekati diriku.

Tiadalah jiwang aku ini lebih kepada manusia lebih dari Tuhanku yang esa

Allah...

No comments: