Sunday, May 29, 2011

Sakinah itu milik Allah

Cuma merasakan, bilakah aku akan menjadi lelaki yg lebih yakin dalam menghadapi dunia ini. Membuat perubahan ke atas dunia yg aku akan tinggalkan ini.

Allah, jika Engkau ingin memberi, tiada tgn mampu menghalang, namun jika Engkau menghalang,tiada tangan mampu menghulurkan bantuan.

Ya Allah, Pada-Mu aku serahkan urusan ini. T.T.

Berikanlah kebaikan dimana sahaja ia berada.

Segala nikmat dan kurniaan yang aku perolehi ini dari siapa2 dari kalangan hambaMu, tiadalah dari sapa2 melainkan dariMu Ya Allah. Pada Kaulah kami berserah dan meminta pertolongan.

Lindungilah jua hambaMu yg sentiasa penuh dgn kesalahan ini daripada fitnah dunia, fitnah semasa masih hidup dan mati, fitnah alam kubur dan fitnah Al-masih dajjal.

Sesungguhnya Engkaulah yg maha mengetahui penderitaanku, sayangku ke atas NabiMu ibubapa kurniaanMu dan umat ini.

Aku tidak lain hanyalah insan kerdil yg mahukan kasih sayang dari pencipta langit dan bumi ini. Ampunkan hambaMu ini.

No comments: