Tuesday, September 27, 2011

Purpose of writing a blog

Bukan semua orang menulis dalam blog dengan tujuan 100% nak suruh orang lain baca. Mungkin 70% je nak bagi orang faham apa yang kita tulis kat blog dan amek pengajaran. Selebihnya lagi 30% mungkin hanya rapuan2 kosong atau mungkin madah2 yang cuma penulis faham di mana faedahnya dan apa target group orang yang nak di fahamkan.


Jadi mungkin terlanjur anda membaca blog ini, saya pasti  ada perkara yang anda tak kan faham, janganlah berasa gelisah dan tidak tenang. Ilmu saya dan anda more or less sama insyaAllah, cuma mungkin masanya belum tiba dan anda tidak dituntut pun mengetahui segala-galanya tentang penulis blog ini.

Tak dinafikan, cara orang tu menulis menunjukkan tahap ilmu dia dalam menerangkan sesuatu. Boleh jadi ilmu saya kurang untuk memahamkan kepada pembaca apa yang saya tulis. Yang penting saya ingin menulis ini kerana Allah dan more or less saya berusaha ke ekspresi penulisan yang lebih difahami insyaAllah.

Lim Mon Tel =)

No comments: