Saturday, September 26, 2009

Morfologi

Dalam badan manusia punya setiap bahagian dan setiap bahagian mengandung bahagian yg lain, samalah juga dalam setiap bidang ilmu ada ilmu yg mengandung ilmu yang lain. Sehinggalah ke dalam itu manusia mengertikannya kerana ilmu perkara yang amat bermakna,

Anatomi, menyedarkanku ttg setiap bahagian daripada sekecil-kecil bahagian, odontoid, tubercle, crest, trapezoid, dan processes punya peranan yg belum ku pelajari. Pastinya setiap bahagian yg dihafal itu akan digunakan untuk pemahaman untuk fungsi tubuh yg berikutnya yg akan ku pelajari dalam masa yang mendatang sekira dipanjangkan umur. Tiada signifikansi yg boleh dinafikan peranannya.

Dalam dunia ini sendiri, manusia diciptakan dengan dengan peranan, walaupun peranannya adalah persis jijiknya tinja namun ia tetap penting. Allah telah menyatakan dengan jelas tujuan Dia mencipatakan sekalian makhluk;untuk beribadah kepada-Nya. So what?!! Ask your self and my self what have I done for that major purpose and objective. Don't see what others doing are wrong instead ask ourselves what I didn't do that makes him or her or it become like that.

Have a strong relation to the Creator who knows you what you didn't about yourself and around you.

aku harap idea penulisanku bertambah jelas dari hari ke hari.....

No comments: