Thursday, January 22, 2009

Jangan bermimpi

Setiap detikku
Pernah aku idamkan untuk ke UK
Dan berumrah ketika summer holiday
Namun ternyata mimpimu membunuh

Terlintas difikiranku
mungkinkah untuk aku memiliki
Nombor yang keempat dalam hidupku
malah 2 dan 3 pun sudah mustahil

Sedang aku membina semangatku
dalam keadaan kehampaan Semester 3
dan dalam kekacauan kelas
Akibat pengurusan yang lemah

Juga aku memikirkan
Mungkinkah untuk aku mengislamkan
Seseorang yang bergelar kafir
Sedang aku hanyut dalam dilema

Mungkin juga..
Bukan hari ini aku terjaga
dan menanti kucupan mesra
dari Tuhanku yang tercinta
Malah untuk melihat kejernihan wajah-Nya

tangisan kau adalah tidak berguna
pada saat kau telah melihat
Neraka Jahannam
Pada kau mengimpikan Jannah

Mungkin kerna cinta kau adalah habuk
kalau hendak dibandingkan Adawiyah
Yang siang dan malamnya
Hanya demi Allah

Jangan menanti
Saat mana Tudung kau Disimpuhkan
Dari lengan ke lengan
Yang berwarna putih atau kelabu

nantikanlah masanya...

No comments: