Saturday, January 3, 2009

Sudahlah awak...

aku dah jelik hidup
mungkin telah tiba masanya
untuk aku pergi
berbekalkan iman ini??

Memang tidak dinafikan
kepala otakku ini memang berRAM rendah
tapi entah mengapa aku dikurniakan
Dengan processor yang cukup tajam
dan hard disk yang cukup besar
untuk aku berfikir tentang umatku

Ya...
Ramai orang menggelarkan aku
"Sang complicated"
Sejak kecilku
sehiggalah aku bercinta 
mengenal hati budi manusia
dan berhutang dengannya

Kadang-kadang aku mencebik wajahku di cermin
Menatap mukaku yang selalu ketat
untuk menampakkan keganasan dan keegoan
agar manusia hormat dan tunduk kepadaku
tapi ternyata akulah yang paling lemah antara kamu

Air mataku cukup longgar
Mudah saja empangan mataku ini pecah
dan koyak
tatkala melihat keriangan orang lain
tatkala aku menyedari kesedihan orang lain
tatkala aku menyedari betapa beratnya beban yang dia tanggung
Rasulullah S.A.W...

Ramai orang berucap
Islam is......bla3
kita jgn...
kita kena...
pahala itu...
buat ni...dosa
buat ni makruh
Palestin menangis lagi..bla3
negara umat islam...bla3
hudud...bla3
serban itu budaya arab..bla3
Kita mesti target bina Khilafah..bla3
Kita mesti target jadi pemimpin Islam..bla3
Kita mesti jugak bina iman at the same time...bla3
Kita mesti jugak belajar..bla3
bagi aku:
Hampeh semua itu
Banyak gila target aku dan umatku!!
pabila IMAN umatku tidak ubah seperti kapas
Pabila Yakin aku, dia dan mereka adalah dunia dan selain ALLAH
Segala yang tercapai itu akan lari dari THE TRUTH one

Di mana ISLAM yang sebenar yang dicanangkan itu???
Insyaallah diriku ini masih berada dalam Yakin yang satu
 kerna aku masih melihat dunia yang masih GELAP dan TULI

No comments: